do góry
Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie
https://bip.pup.mlawa.pl/zamowienia-publiczne/pracownik-ksiegowosci--rachunkowosci-ze-znajomoscia-ecdl-i-deklaracji-zus-i-us
Drukuj grafikę : tak / nie

Pracownik księgowości / rachunkowości ze znajomością ECDL i deklaracji ZUS i US

 Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne- usługa szkoleniowa

Powiatowy Urząd Pracy w Mławie, wypełniając obowiązek wynikający z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (DZ.U z 2023r. poz. 735), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczególnych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U 2014 poz. 667)  oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130 000 tysięcy złotych z dnia 20.01.2021r., zaprasza do składania ofert, których przedmiotem jest zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej w zakresie:

„Pracownik księgowości / rachunkowości ze znajomością ECDL i deklaracji ZUS i US

- kurs dla 10 osób bezrobotnych zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mławie.

Szkolenie będzie  finansowane ze środków Funduszu Pracy

Planowany termin organizacji szkolenia: marzec 2024r.

 

Celem szkolenia jest przygotowanie kursantów do pracy w działach rachunkowości i lub księgowości zainteresowanych rozwojem zawodowym i chcą zgłębienia wiedzy w zakresie pełnej księgowości.  

Podczas trwania kursu każdy uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę i umiejętności z księgowania dowodów księgowych, prowadzenia ewidencji księgowej, sporządzania list płac, prowadzenia księgi rachunkowej. Kursanci otrzymają stosowny zasób wiedzy na temat prowadzenia podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów oraz na temat sporządzania podstawowych zeznań i sprawozdań finansowych stosowanych i obowiązujących w firmach.

Każdy uczestnik powinien nabyć praktyczne umiejętności księgowania przy wykorzystaniu informatycznych systemów i programów komputerowych takich jak np. Symfonia, lub inny stosowany w działach księgowości program finansowo-księgowy.

        Dzięki zdobytej wiedzy kursanci zostaną przygotowani do pracy na stanowiskach między innymi samodzielnego księgowego. Nauczą się samodzielnie wykonywać czynności księgowe, nabędą umiejętność księgowania dowodów księgowych, sporządzania list płac, prowadzenia ksiąg rachunkowych prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, rozliczania podatków. Wiedzę powyższą będą również potrafili stosować i poruszać się w programie/programach  komputerowym do prowadzenia i rozliczeń księgowych firmy.

Każdy kursant pozna system ZUS Płatnik i będzie potrafił w nim samodzielnie przygotowywać i wysyłać deklaracje rozliczeniowe, a także zapozna niezbędne deklaracje US i będzie potrafił je wypełnić i rozliczyć.

Aby przygotować należycie uczestników szkolenia do samodzielnej pracy w obszarze księgowości/rachunkowości tematami szkolenia powinny być następujące moduły:

  1. Podstawowe pojęcia w rachunkowości,
  2. Majątek firmy/przedsiębiorstwa i źródła ich pochodzenia
  3. Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych firmy/przedsiębiorstwa
  4. Ewidencja przychodów, kosztów oraz zasady sporządzania rachunku zysków i strat
  5. Ewidencja rozrachunków
  6. Ewidencja środków pieniężnych
  7. Zapasy firmy
  8. Kapitał
  9. Inwentaryzacja
  10. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstwa/firmy
  11. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
  12. Prowadzenie ksiąg rachunkowych
  13. Wynagrodzenia
  14. Elementy obowiązującego prawa podatkowego
  15. Obowiązujące i stosowane podatki dochodowe od osób fizycznych i prawnych
  16. Podatki od towarów i usług
  17. Księgowość/rachunkowość komputerowa

Uzupełnieniem powyższych elementów wiedzy z zakresu księgowości, rachunkowości oraz Płatnika i deklaracji zgłaszanych do US będzie zdobycie certyfikatu ECDL w zakresie B3 i B4.

Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem wewnętrznym ze zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie księgowości / rachunkowości oraz w zakresie przetwarzania tekstów (B3) i arkuszy kalkulacyjnych (B4) przygotowującej do Egzaminu zewnętrznego ECDL i Certyfikacji Księgowego.

Po zakończonym szkoleniu każdy kursant przystąpi do egzaminu zewnętrznego w zakresie Certyfikacji Księgowego, który przeprowadzany jest przez Centrum Informacji Księgowej.

Egzaminy zewnętrzne odbędą się przed zewnętrzną Komisją Egzaminacyjną (Centrum Informacji Księgowej oraz ECDL), na którą zostanie zgłoszony kursant po pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego.

Każda osoba szkolona otrzyma zaświadczenia wg wzoru (Załącznik 8 do formularza), a także certyfikaty ECDL i Certyfikat Księgowego

 

W koszcie szkolenia należy uwzględnić koszt koniecznych badań lekarskich o ile są wymagane, koszt egzaminów/testów kwalifikacyjnych - pierwsze podejście i certyfikacji

 

Liczba godzin szkolenia: min 150 godzin.

 

Liczba godzin szkolenia powinna wynosić przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu.

Szkolenie powinno odbywać się od poniedziałku do piątku, w godz. nie wcześniej niż od 800 i nie później niż  do 1600

Miejsce szkolenia: Mława,

przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia w miejscu zaproponowanym przez wykonawcę, pod warunkiem zapewnienia zakwaterowania i całodziennego wyżywienia (trzy posiłki dziennie) uczestnikom szkolenia, na czas trwania tych zajęć lub zapewnienia przez Wykonawcę  dojazdu dla uczestników szkolenia, na te zajęcia i z powrotem, gdzie łączny czas dojazdu do miejsca szkolenia i z powrotem nie przekroczy 3 godziny - wówczas wykonawca zapewnieni catering podczas trwania zajęć.

Na potrzeby szkolenia należy dysponować bazą lokalową spełniającą wymogi bhp i ppoż, z dostępem do toalet, sprzętem niezbędnym do prowadzenia zajęć, tablicą do pisania, zapewnić odrębne stanowiska wyposażone w pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia oraz zapewnić niezbędny sprzęt w postaci biurka, krzesła oraz stanowisk komputerowych z dostępem sieci informatycznej oraz drukarki dla uczestników szkolenia do prawidłowej jego realizacji.

 

Uczestnik szkolenia musi otrzymać materiały dydaktyczne w postaci skryptu/książki i/lub materiałów powielanych zawierających aktualne zagadnienia zgodne z programem nauczania oraz materiały kancelaryjne (notes, długopis).

 

Uczestnik szkolenia powinien mieć zapewniony catering podczas zajęć (min. 3 zł dziennie na osobę).

 

Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszty badań (lekarskich i/lub psychologicznych) uczestników szkolenia ( o ile są wymagane) oraz koszty egzaminów zewnętrznych prowadzonych przed Komisją Zewnętrzną.

 

Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków  uczestnika  szkolenia, któremu nie będzie przysługiwało stypendium oraz który w trakcie szkolenia podejmie zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą  i będzie kontynuować szkolenie.

 

Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjowania ceny z Wykonawcą, który złoży ważną najkorzystniejszą ofertę w przypadku, gdy cena tej oferty przekracza budżet, którym dysponuje Zamawiający.

 

 Warunki jakie powinni spełniać Wykonawcy ubiegający się o realizację szkolenia:

 

O wykonanie szkolenia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

 

  • Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tzn. posiadają aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy miejscowo dla wykonawcy wojewódzki urząd pracy.

 Wykonawca figuruje w wyżej wymienionym rejestrze pod numerem……………………………….

                                                                                                      (Wpisać numer nadany jednostce szkoleniowej w rejestrze)

 

  • Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeszkolili  co najmniej 20 osób w zakresie objętym przedmiotem zapytania.

 

1.3 Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym, oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. co najmniej 2 wykładowcami/instruktorami realizującymi program szkolenia oraz posiadają powierzchnię biurową do prowadzenia zajęć teoretycznych, i praktycznych, a także min. 10 zestawów komputerowych z dostępem sieci informatycznej oraz drukarek oraz stanowisk biurko krzesło dla prawidłowej realizacji szkolenia;

 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie szkolenia.

 Nie wspierają ani bezpośrednio, ani pośrednio:

 agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r. lub

 2) poważnych naruszeń praw człowieka lub represji wobec społeczeństwa obywatelskiego i opozycji demokratycznej lub których działalność stanowi inne poważne zagrożenie dla demokracji lub praworządności w Federacji Rosyjskiej lub na Białorusi, nie jestem też  bezpośrednio związana z takimi osobami lub podmiotami, w szczególności ze względu na powiązania o charakterze osobistym, organizacyjnym, gospodarczym lub finansowym, nie  wykorzystam też  w tym celu dysponowanych przeze mnie  środków finansowych, funduszy lub zasobów gospodarczych. W związku z powyższym nie podlegam sankcjom z tym związanym.

 

 Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawców dokumenty, potwierdzenia kwalifikacji oraz oświadczenia.

 

Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

 Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu, podlegać będą wykluczeniu udziału w postępowaniu.

 Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

        

Kryteria oceny ofert

 

  • Przy wyborze ofert zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
  1. koszty szkolenia- cena szkolenia                                                                       65%
  2. jakość oferowanego programu szkolenia, w tym wykorzystywanie standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 7 lit. e ustawy                                                               15%
  1. dostosowanie kwalifikacji i doświadczenie kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia                                                                                                   10%
  1. dostosowanie wyposażenia dydaktycznego i pomieszczeń do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji  szkolenia                                                                                                5%
  1. certyfikaty jakości usług posiadanie przez instytucję szkoleniową              5%     
  • 1 Kryterium cenowe będzie obliczane wg wzoru: Cena = (najniższa cena oferowana: cena oferty badanej) x 65%. Kryterium podlega ocenie od 0-65%.
  • Cena powinna zawierać koszty:
  • - szkolenia teoretycznego,
  • - szkolenia praktycznego,
  • - egzaminu wewnętrznego przeprowadzonego u wykonawcy,
  • - egzaminu zewnętrznego przeprowadzonego przed Komisją Zewnętrzną,
  • - materiałów szkoleniowych dla uczestnika kursu,
  • - ubezpieczenia uczestnika szkolenia,
  • - inne zgodne z warunkami Zamawiającego,

 

Ad. 2 Przy ocenie jakość oferowanego programu szkolenia pod uwagę będzie brany program szkolenia przygotowany zgodnie ze standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych w bazach danych prowadzonych  przez właściwego ministra lub zgodność programu ustalonego w odrębnych przepisach dotyczących organizacji szkoleń (dotyczy to szkoleń np. z zakresu spawania, prawa jazdy, operatorów sprzętu budowlanego i drogowego, wózków jezdniowych, kursy w zakresie przewozu osób i rzeczy itp.).

 

Zamawiający bierze pod uwagę również zgodność z wymaganiem określonym przez Urząd Pracy zawartym w ogłoszeniu o zamówieniu na usługi szkoleniowe.

Podstawą oceny będą informacje zamieszczone w ofercie szkoleniowej.

Za kryterium powyższe Zamawiający przyzna 0-10 pkt.

 

Dodatkowe punkty można uzyskać między innymi za rozszerzenie programu między innymi  za wprowadzenie  innowacyjnych form szkolenia. Taką innowacyjną formą np. będzie możliwość indywidualnych konsultacji. Wówczas Zamawiający przyzna łącznie 15 pkt.  (Tabela Nr 1)

 

W celu możliwości dokonania oceny w tym kryterium z treści oferty musi wynikać, czy program szkolenia jest zgodny ze standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych właściwego ministra, czy też jest zgodny z programami ustalonymi w odrębnych przepisach dotyczących organizacji szkoleń, lub czy jest zgodny z wymaganiem określonym przez Urząd Pracy w ogłoszeniu o zamówieniu na usługi szkolenia. W załączonej tabeli należy wskazać zgodność bądź brak zgodności.  

 

         Ad.3 Przy ocenie kryterium dostosowanie kwalifikacji i doświadczenie kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia zamawiający przyzna od 0-10 pkt.

  • Podstawą oceny będzie sporządzony przez instytucję szkoleniową wykaz osób biorących udział w realizacji szkolenia oraz posiadane przez nich: poziom i kierunek wykształcenia, kwalifikacje, uprawnienia oraz doświadczenie zawodowe zgodne z kierunkiem szkolenia.
  • Wykonawcom, którzy posiadają kadrę dydaktyczną - 2 wykładowców, z wykształceniem wyższym, którzy posiadają uprawnienia zgodne z kierunkiem szkolenia, a którzy w okresie ostatnich 3 lat przeprowadził, co najmniej 6 szkoleń o tematyce objętej przedmiotem zapytania Zamawiający przyzna 10 pkt.
  • Wykonawcom, którzy posiadają kadrę dydaktyczną - 2 wykładowców z wykształceniem wyższym i którzy posiadają uprawnienia zgodne z kierunkiem szkolenia, a którzy w okresie ostatnich 3 lat przeprowadził, co najmniej 4 szkolenia o tematyce objętej przedmiotem zapytania Zamawiający przyzna 5 pkt. (Tabela Nr 2)

W celu możliwości dokonania oceny w tym kryterium należy przedstawić wykaz kadry dydaktycznej z podaniem wykształcenia wykładowców oraz liczby przeprowadzonych przez nich szkoleń tematyce objętej przedmiotem szkolenia.

  • 4 Przy ocenie kryterium dostosowanie wyposażenia i pomieszczeń do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków do realizacji szkolenia, jakie zapewnia instytucja szkoleniowa do realizacji kursu, Zamawiający przyzna 0-5 pkt.
  • Gdy Wykonawca będzie dysponował na potrzeby szkolenia bazą lokalową spełniającą wymogi bhp i ppoż, z dostępem do toalet, sprzętem multimedialnym do prowadzenia zajęć, tablicą do pisania, zapewni min. 10 odrębnych stanowisk biurko/krzesło do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, a także zapewni 10 zestawów komputerowych z dostępem do sieci informatycznej oraz drukarek do prawidłowej realizacji szkolenia Zamawiający przyzna wówczas 5 (Tabela Nr 3)
  • Wykonanie zajęć praktycznych szkolenia obejmuje naukę teoretyczną i praktyczną z obsługi programów do prowadzenia księgowości komputerowej, obsługi systemu Płatnik oraz wypełnianie obowiązujących deklaracji stosowanych w firmie/przedsiębiorstwie.

Ad. 5 Przy ocenie kryterium posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości usług  Zamawiający przyzna 5 punktów każdemu z Wykonawców, który dołączy aktualny na termin składania ofert  certyfikat jakości usług.

Certyfikat jakości usług może dotyczyć zarówno kierunku szkolenia na które Wykonawca złoży ofertę, jak również Wykonawcy jako instytucji szkoleniowej świadczącej usługi szkoleniowe.

Pod uwagę będą brane formy certyfikatów, w tym między innymi:

- akredytacja kuratora oświaty,

- certyfikat systemu zarządzania jakością kształcenia/szkolenia wydany na podstawie międzynarodowych norm ISO,

- atesty oraz certyfikaty zgodne tematycznie z zakresem szkolenia.

 

O jakości oferowanych usług świadczą następujące dokumenty:

- certyfikaty jakości usług bezpośrednio dotyczące lub nawiązujące do kierunku szkolenia stanowiącego przedmiot zamówienia

- akredytacja Ministerstwa Edukacji Narodowej (wydana zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003r. w sprawie akredytacji

  placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych),

- certyfikaty poświadczające spełnianie norm ISO,          

                                                                   

W przypadku wykazania certyfikatów, kopie dokumentów należy dołączyć do oferty.

Brak powyższych spowoduje nie przyznanie punktów.

Do oferty Wykonawca dołącza  także:

- dokument lub dokumenty, z których wynika uprawnienie Wykonawcy do podpisania oferty,

- program szkolenia w ujęciu godzinowym (godziny zegarowe!) z informacją  o formie jego ukończenia, 

 - informację na temat uzyskanych kwalifikacji i umiejętności po szkoleniu

 

Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

   Ofertę należy przesłać/złożyć w zamkniętej kopercie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mławie przy ulicy Wyspiańskiego 7- Recepcja, w terminie najpóźniej do dnia 28.02.2024r., do godz. 1200

    Kopertę należy zaadresować jak niżej:

          Oferta na przeprowadzenie szkolenia: „Pracownik księgowości / rachunkowości ze znajomością ECDL i deklaracji ZUS i US”, Nie otwierać przed dniem 28.02.2024r.

             do godziny 1215.

Koperta powinna być opatrzona także nazwą i adresem Wykonawcy.

Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem ponosi Wykonawca.

Wykonawca na życzenie otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty wraz z numerem, jakim  oznakowana została oferta.

Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

 

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.02.2024r., w siedzibie zamawiającego przy ul. Wyspiańskiego 7 pok. nr 101 niezwłocznie po upływie terminu składania ofert w postępowaniu, tj. o godzinie 1215, niezwłocznie po upływie terminu składania ofert w zapytaniu.

 

Wykonawcy mogą uczestniczyć w procedurze otwarcia ofert. W przypadku nieobecności Wykonawcy na jego życzenie Zamawiający prześle potwierdzenie złożenia oferty wraz z numerem, jakim  oznakowana została oferta oraz protokół z sesji otwarcia.

 

 Załączniki :

  • Formularz ofertowy,

 

                                                                                        DYREKTOR

 Mława, dn. 21.02.2024r.                                      Powiatowego Urzędu Pracy

kategoria: Powiązane pliki [1]
format Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
pdf OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE.pdf 2024-02-21 4.06MB pobierz plik: OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE.pdf